Page 108 - Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії
P. 108

108





















                                       а                                               б

                Рисунок 4.8 – Результати замірів по товщині t стінки труби твердості НВ (а) та

                   відсотку дрібних (D < 10 мкм) зерен N (б) у структурі сталі 12Х1МФ після

                           експлуатації на головному парогоні ТЕС (□) та після ВТО (■)



                      Оскільки і розміри зерен, і твердість сталі можна визначати безпосередньо

               на ЗП труб під час їх планових обстежень, то завдяки цьому, по-перше, можна

               контролювати поточний технічний стан тривало експлуатованих теплотривких

               сталей парогонів ТЕС практично неруйнівним методом. По-друге, можна чітко

               визначити критично деградовані за цими показниками елементи парогонів, які

               потребують  застосування  ВТО  для  відновлення  їх  роботоздатності.  По-третє,

               можна контролювати стабільність відновлення цих показників в часі подальшої

               експлуатації  відновленої  сталі,  що  важливо  для  обґрунтування  правомірності

               застосування ВТО в цілому. По-четверте, можна контролювати стабільність цих

               показників  під  час  дослідно-промислової  апробації  запропонованого  режиму

               ВТО  стосовно  реальних  парогонів  ТЕС,  з  використанням  індукторів  струмів

               промислової частоти (200 Гц) для нагрівання труб під час їх планових обстежень.



                      4.3.2  Зміна  характеристик  міцності  та  пластичності  тривало


               експлуатованої сталі внаслідок її термічного відновлення



                      В теплоенергетиці нормативні документи рекомендують для оцінювання
               технічного  стану  металу  на  різних  етапах  його  експлуатації  використовувати
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113