Page 108 - Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії
P. 108
108
а б
Рисунок 4.8 – Результати замірів по товщині t стінки труби твердості НВ (а) та
відсотку дрібних (D < 10 мкм) зерен N (б) у структурі сталі 12Х1МФ після
експлуатації на головному парогоні ТЕС (□) та після ВТО (■)
Оскільки і розміри зерен, і твердість сталі можна визначати безпосередньо
на ЗП труб під час їх планових обстежень, то завдяки цьому, по-перше, можна
контролювати поточний технічний стан тривало експлуатованих теплотривких
сталей парогонів ТЕС практично неруйнівним методом. По-друге, можна чітко
визначити критично деградовані за цими показниками елементи парогонів, які
потребують застосування ВТО для відновлення їх роботоздатності. По-третє,
можна контролювати стабільність відновлення цих показників в часі подальшої
експлуатації відновленої сталі, що важливо для обґрунтування правомірності
застосування ВТО в цілому. По-четверте, можна контролювати стабільність цих
показників під час дослідно-промислової апробації запропонованого режиму
ВТО стосовно реальних парогонів ТЕС, з використанням індукторів струмів
промислової частоти (200 Гц) для нагрівання труб під час їх планових обстежень.
4.3.2 Зміна характеристик міцності та пластичності тривало
експлуатованої сталі внаслідок її термічного відновлення
В теплоенергетиці нормативні документи рекомендують для оцінювання
технічного стану металу на різних етапах його експлуатації використовувати